Candidatul Ideal
A: Profesional
Studii superioare finalizate;
Pregatirea tehnica constituie avantaj;
Diploma de licenta intr-un domeniu tehnic (inginerie, stiinta calculatoarelor, etc.) sau experienta echivalenta;
Permis conducere categoria B;
Disponibilitate la deplasari 75% din timp – teoretic 100%;
Bune cunostinte operare MS Office (Word, Excel, Power Point, Outlook);
Experienta in vanzari constituie avantaj. Experienta dovedita in vanzari tehnice sau intr-un domeniu similar.
B: Personalitate
Foarte bune abilitati de comunicare, relationare si lucru in echipa;
Abilitati puternice de comunicare si prezentare;
Usurinta, claritate si coerenta in exprimare;
Capacitatea de a traduce informatiile tehnice in termeni clari si intelesi pentru persoanele fara experienta tehnica;
Foarte bune abilitati de planificare si de organizare a activitatii;
Atitudine proactiva, orientata catre atingerea obiectivelor;
Planificare strategica, gandire analitica;
Orientare catre rezultate, cu un istoric de atingere sau depasire a obiectivelor de vanzari.
Studii superioare finalizate;
Pregatirea tehnica constituie avantaj;
Diploma de licenta intr-un domeniu tehnic (inginerie, stiinta calculatoarelor, etc.) sau experienta echivalenta;
Permis conducere categoria B;
Disponibilitate la deplasari 75% din timp – teoretic 100%;
Bune cunostinte operare MS Office (Word, Excel, Power Point, Outlook);
Experienta in vanzari constituie avantaj. Experienta dovedita in vanzari tehnice sau intr-un domeniu similar.
B: Personalitate
Foarte bune abilitati de comunicare, relationare si lucru in echipa;
Abilitati puternice de comunicare si prezentare;
Usurinta, claritate si coerenta in exprimare;
Capacitatea de a traduce informatiile tehnice in termeni clari si intelesi pentru persoanele fara experienta tehnica;
Foarte bune abilitati de planificare si de organizare a activitatii;
Atitudine proactiva, orientata catre atingerea obiectivelor;
Planificare strategica, gandire analitica;
Orientare catre rezultate, cu un istoric de atingere sau depasire a obiectivelor de vanzari.
Descrierea jobului
1. Cunoștințe tehnice:
- Dezvoltarea unor cunoștințe profunde în domeniul tehnic al produselor sau serviciilor oferite.
- Menținerea la curent cu noutățile din industrie, avansurile tehnologice și ofertele concurente.
2. Interacțiune cu clientul:
- Identificarea și interacțiunea cu potențiali clienți pentru a înțelege cerințele și provocările tehnice.
- Construirea și menținerea relațiilor solide cu clienții, înțelegând nevoile și obiectivele afacerii lor.
3. Prezentări de vânzări:
- Crearea și livrarea prezentărilor tehnice convingătoare pentru potențialii clienți.
- Expunerea clară a caracteristicilor și beneficiilor tehnice ale produselor sau serviciilor pentru a răspunde nevoilor clienților.
4. Demonstrații de produse:
- Realizarea demonstrațiilor de produs pentru a evidenția modul în care caracteristicile tehnice satisfac nevoile clienților.
- Oferirea de suport tehnic pe durata procesului de vânzare pentru a răspunde întrebărilor clienților.
5. Dezvoltarea propunerilor:
- Colaborarea cu echipele de vânzări și tehnice pentru a elabora propuneri detaliate care să se alinieze cu cerințele specifice ale clienților.
- Furnizarea de informații tehnice pentru propuneri, asigurându-se de precizie și relevanță.
6. Ofertare și stabilirea prețurilor:
- Colaborarea cu echipele de stabilire a prețurilor pentru a pregăti oferte precise pentru clienți.
- Oferirea de ghidare în privința strategiilor de stabilire a prețurilor, având în vedere aspectele tehnice.
7. Suport tehnic:
- Acționarea ca un punct de contact pentru suport tehnic, adresând întrebările și preocupările clienților.
- Coordonarea cu echipa tehnică pentru rezolvarea oricăror probleme tehnice care pot apărea.
8. Cercetare de piață:
- Realizarea de cercetări de piață pentru identificarea potențialilor clienți, a tendințelor din piață și a ofertelor competitive.
- Furnizarea de feedback către echipa de dezvoltare a produselor bazat pe informațiile colectate de la clienți.
9. Atingerea țintelor de vânzări:
- Atingerea sau depășirea țintelor și cotelor de vânzări stabilite de organizație.
- Dezvoltarea și implementarea strategiilor pentru stimularea creșterii vânzărilor în piața alocată.
10. Training și educație:
- Oferirea de instruiri clienților privind aspectele tehnice ale produselor sau serviciilor.
- Organizarea de sesiuni educative pentru echipele interne de vânzări pentru a le îmbunătăți cunoștințele tehnice.
11. Gestionarea relațiilor cu clienții (CRM):
- Utilizarea instrumentelor de gestionare a relațiilor cu clienții (CRM) pentru a gestiona și urmări interacțiunile cu clienții, activitățile de vânzări și prognozele.
12. Colaborare:
- Colaborarea cu echipele interfuncționale, inclusiv cele de vânzări, marketing și tehnice, pentru a asigura o abordare coerentă în angajamentul cu clienții.
- Dezvoltarea unor cunoștințe profunde în domeniul tehnic al produselor sau serviciilor oferite.
- Menținerea la curent cu noutățile din industrie, avansurile tehnologice și ofertele concurente.
2. Interacțiune cu clientul:
- Identificarea și interacțiunea cu potențiali clienți pentru a înțelege cerințele și provocările tehnice.
- Construirea și menținerea relațiilor solide cu clienții, înțelegând nevoile și obiectivele afacerii lor.
3. Prezentări de vânzări:
- Crearea și livrarea prezentărilor tehnice convingătoare pentru potențialii clienți.
- Expunerea clară a caracteristicilor și beneficiilor tehnice ale produselor sau serviciilor pentru a răspunde nevoilor clienților.
4. Demonstrații de produse:
- Realizarea demonstrațiilor de produs pentru a evidenția modul în care caracteristicile tehnice satisfac nevoile clienților.
- Oferirea de suport tehnic pe durata procesului de vânzare pentru a răspunde întrebărilor clienților.
5. Dezvoltarea propunerilor:
- Colaborarea cu echipele de vânzări și tehnice pentru a elabora propuneri detaliate care să se alinieze cu cerințele specifice ale clienților.
- Furnizarea de informații tehnice pentru propuneri, asigurându-se de precizie și relevanță.
6. Ofertare și stabilirea prețurilor:
- Colaborarea cu echipele de stabilire a prețurilor pentru a pregăti oferte precise pentru clienți.
- Oferirea de ghidare în privința strategiilor de stabilire a prețurilor, având în vedere aspectele tehnice.
7. Suport tehnic:
- Acționarea ca un punct de contact pentru suport tehnic, adresând întrebările și preocupările clienților.
- Coordonarea cu echipa tehnică pentru rezolvarea oricăror probleme tehnice care pot apărea.
8. Cercetare de piață:
- Realizarea de cercetări de piață pentru identificarea potențialilor clienți, a tendințelor din piață și a ofertelor competitive.
- Furnizarea de feedback către echipa de dezvoltare a produselor bazat pe informațiile colectate de la clienți.
9. Atingerea țintelor de vânzări:
- Atingerea sau depășirea țintelor și cotelor de vânzări stabilite de organizație.
- Dezvoltarea și implementarea strategiilor pentru stimularea creșterii vânzărilor în piața alocată.
10. Training și educație:
- Oferirea de instruiri clienților privind aspectele tehnice ale produselor sau serviciilor.
- Organizarea de sesiuni educative pentru echipele interne de vânzări pentru a le îmbunătăți cunoștințele tehnice.
11. Gestionarea relațiilor cu clienții (CRM):
- Utilizarea instrumentelor de gestionare a relațiilor cu clienții (CRM) pentru a gestiona și urmări interacțiunile cu clienții, activitățile de vânzări și prognozele.
12. Colaborare:
- Colaborarea cu echipele interfuncționale, inclusiv cele de vânzări, marketing și tehnice, pentru a asigura o abordare coerentă în angajamentul cu clienții.
Descrierea companiei
Furnizor la nivel national pentru echipament electric, filtre de aer si sisteme UV cu specific in industriile alimentara, farma si auto.
Joburi similare