Candidatul Ideal
Very Good technological skills
Proven track record of successfully leading sustainability initiatives and projects
Advanced English and French beginner
Very Good knowledge of MS Office (especially Excel and Power Point)
Strong collaboration and strategic thinking abilities, along with a customer-oriented approach and excellent communication skills.
Ability to manage multiple complex projects and assignments with a high degree of autonomy and accountability for results
The ideal candidate will be adept at implementing transformations while maintaining a fun and engaging environment.
Descrierea jobului
Sustainability Pilot will be in responsible with the following activities:
Leading collaborative sustainability initiatives
Developing costing awareness of CO2 emission during production phase; costing tools should be updated accordingly
Ensuring the robustness and freshness our worldwide energy referential for electricity/gas/others, thanks to internal and external sources
Identify sources to gather energy and CO2 for material production
Developing consumption models for all production machines in automotive, in accordance with Technology or Commodity pilots, adapted to our internal costing tool
Ensuring a “one-voice” approach to challenge our suppliers, in short loop with Renault Group Procurement counterpart
Training and ensuring a good knowledge of Energy topics by the full Renault Group Costing network
Collaborate with the Costing Team to integrate sustainability principles into cost analysis and management processes
Work closely with cross-functional teams Engineering/Renault Group Procurement to evaluate the environmental impacts of different cost scenarios
Stay updated on industry trends, regulations, and best practices related to sustainability
Conduct life cycle assessments of products and provide recommendations for sustainable alternatives
Implementing transformative strategies with a focus on engagement and enjoyment.
Descrierea companiei
Spiritul nostru de inovare duce mobilitatea și mai departe, pentru a aduce oamenii mai aproape unii de ceilalți.
Renault Group se află în avangarda unei mobilități care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine și Mobilize, și propune clienților săi soluții de mobilitate durabile și inovatoare. Prezent în peste 130 de țări și având peste 111.000 de salariați, Grupul a vândut 2,1 milioane de vehicule în 2022. Obiectivul nostru este să dezvoltăm soluțiile de mobilitate care să îi apropie pe oameni. Pregătit oricând să facă față provocărilor, atât pe șosea, cât și în competiție, Grupul este angajat într-o transformare ambițioasă și generatoare de valoare. Aceasta este centrată asupra dezvoltării de tehnologii și de servicii inedite, precum și a unei game de autovehicule competitive, echilibrate si electrificate. Preocupat de protejarea mediului înconjurător, Renault Group are ambiția de a ajunge la emisii zero de CO2 în Europa în 2040.
În România, Renault Group integrează toate activitățile specifice construcției automobilului, ceea ce a condus la o performanță economică susținută și la o varietate de oferte de recrutare pentru specializări diferite: studii client, design, inginerie, testare, fabricație, logistică, comercializare, servicii de business, post-vânzare, finanțare. Grupul e lider pe piața locală cu mărcile Dacia și Renault. Cei peste 15.000 de profesioniști inovează și mențin standarde ridicate de profesionalism în birourile situate în București, Mioveni, Titu, Pitești și Oarja. În timp ce fiecare loc de muncă din cadrul echipei este unic, cu totii împărtășim o pasiune comună pentru mașini și provocările interesante pe care le prezintă această industrie.