SEF DEPARTAMENT FINANCIAR CONTABIL
Anunț verificat
Textul acestui anunț a fost verificat de echipa eJobs pentru a elimina posibile greșeli sau conținut discriminatoriu.
Candidatul Ideal
Recrutam Sef Deparatment Financiar Contabil, cu contract pe durata nedeterminata, din cadrul Direcţiei Economice. Rolul este deschis in cadrul Societatii Nationale NUCLEARELECTRICA S.A., Sucursala CNE Cernavoda.
Profilul postului:
Nivel de studii:
- Superioare superioare cu diplomă de licenţă în ramura de ştiinţă Ştiinţe economice.Experienta:
- Experienta in conducerea proceselor financiar contabile de minimum 5 ani;
- Experienta in domeniul financiar – contabil de minimum 10 de ani;
- Experienta in sisteme informatice – activitati de implementare ERP.
- Specializare si expertiza in analiza financiara;
- Specializare si expertiza in IFRS;
- Specializare si expertiza in tehnici de optimizare a costurilor;
- Cunostinte privind legislatia aplicabila activitatilor financiar- contabile;
- Cunostinte de limba engleza - nivel avansat;
- Cunostinte de utilizare a calculatorului (MS Office – Word, Excel, Outlook);
- Promptitudine in rezolvarea problemelor si gestionarea sarcinilor complexe;
- Capacitate de analiza, sinteza si asumare a responsabilitatii in exercitarea atributiilor specifice postului;
- Capacitate de evitare a starilor conflictuale si respectare a relatiilor ierarhice;
- Capacitate de analiza, sinteza si finalizare cu succes a sarcinilor planificate si repartizate, la termenele stabilite;
- Spirit de disciplina, onestitate si confidentialitate a datelor si informatiilor prelucrate;
- Capacitate de a lucra in conditii de stres.
- Absolvirea unui program de master sau/şi MBA in domeniul management sau in domeniul financiar – contabil constituie avantaj;
- Acreditare CECCAR – constituie avantaj.
Descrierea jobului
- Organizeaza si conduce activitatea financiar-contabila prin servicii distincte (contabilitate si financiar), pe baza normelor ︃︁︄︂︄︉︁︀︄unitare prevazute de legislatia in vigoare, avand ca obiect principal furnizarea de informatii, atat pentru necesitatile proprii, cat si in relatiile societatii cu actionarii, clientii, furnizorii, bancile, organele fiscale si alte persoane juridice;
- Stabileste sarcinile, atributiunile si responsabilitatile personalului din subordine conform structurii organizatorice aprobate;
- Coordoneaza si raspunde de reflectarea corecta in evidenta contabila a bunurilor mobile si imobile, a disponibilitatilor banesti, drepturilor si obligatiilor societatii, precum si a miscarilor si modificarilor intervenite in urma operatiilor patrimoniale efectuate, a cheltuielilor, veniturilor si rezultatului obtinut;
- Urmareste realizarea programelor stabilite cu privire la indicatorii de eficienta, obiectivele si criteriile de performanta, in domeniul sau de activitate;
- Asigura si urmareste modul de evidenta a creditelor interne si externe angajate de societate, situatia tragerilor din credite, a ratelor, a dobanzilor, a comisioanelor si a altor cheltuieli adiacente, precum si a modului de raportare a acestora;
- Participa la intocmirea de analize, rapoarte, note, informari privind modul de realizare a principalilor indicatori economico - financiari;
- Lunar urmareste si raspunde de intocmirea Balantei de verificare la nivelul Sucursalei CNE Cernavoda;
- Coordoneaza si raspunde de intocmirea si depunerea in termen a tuturor declaratiilor la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale si bugetul local, precum si plata in termen a obligatiilor;
- Coordoneaza modul de efectuare si reflectare in contabilitate a decontarilor reciproce cu tertii;
- Coordoneaza si raspunde de intocmirea situatiilor financiare (trimestrial, semestrial si anual) precum si formularele anexa, intocmirea raportului de gestiune privind activitatea semestriala si anuala a Sucursalei CNE Cernavoda;
- Coordoneaza si raspunde de intocmirea raportarilor lunare, trimestriale, semestriale si anuale a indicatorilor monitorizati de FMI si a raportarilor lunare, trimestriale si anuale catre ANRE;
- Coordoneaza inventarierea anuala a tuturor valorilor patrimoniale din cadrul Sucursalei CNE Cernavoda, urmareste definitivarea rezultatelor inventarierii, inregistrarea in contabilitate a rezultatelor inventarierii;
- Participa la elaborarea politicilor contabile si a procedurilor interne specifice activitatii si coordoneaza punerea in aplicare a acestora;
- Indruma metodologic activitatile de evidenta, contabilizare si gestionare a valorilor patrimoniale pentru sediul central;
- Coordoneaza controlul financiar preventiv, conform deciziei emise de Directorul Sucursalei;
- Participa la fundamentarea necesarului surselor de finantare din fonduri proprii, fonduri alocate de la bugetul statului, fonduri speciale si urmarirea utilizarii acestora;
- Coordoneaza implementarea unor instrumente si mecanisme adecvate (programe informatice) in domeniul financiar - contabil;
- Urmareste si raspunde de aplicarea programului de prevenire si scurgere de informatii din domeniul financiar-contabil la nivelul Sucursalei CNE Cernavoda;
- Urmareste si raspunde de modul de organizare si desfasurare a activitatii de pastrare si arhivare a documentelor financiar contabile;
- Are sarcina de a aduce la cunostinta salariatilor din subordine obligatiile si raspunderile ce le revin, de a-i informa corect asupra realitatilor din unitate si de a le transmite in mod clar mesajele si solicitarile conducerii unitatii;
- Raspunde de transmiterea cu exactitate si in termen util a informatiilor catre salariati sau conducerea unitatii;
- Data limita pentru depunerea dosarelor de concurs este 20.12.2024.
- Dupa expirarea termenului limita pentru depunerea candidaturilor, va fi analizat continutul dosarelor candidatilor inscrisi, urmarind indeplinirea cumulativa a cerintelor de profil ale postului pe baza documentelor prezentate (CV candidat, diploma de licenta). Candidatii ale caror candidaturi indeplinesc cerintele vor fi selectati pentru a participa la urmatoarele etape ale procesului de recrutare si selectie.
- Va informam ca datele dvs cu caracter personal vor fi protejate in conformitate cu politica noastra de confidentialitate. Pentru informatii, va rugam sa accesati link-ul: https://humangest.ro/wp-content/uploads/2021/11/Politica-de-confidentialitate.pdf
Probele de concurs vor consta în:
- Operatiunilor financiar-bancare: contabilitate si control intern;
- Evidenta stocurilor conform IAS; sisteme informatice pentru managementul stocurilor;
- Mijloacele Fixe conform IAS.
- Rapoarte interne privind eficienta economica a organizatiei: exemple de rapoarte/indicatori folositi in analiza economica.
- Planificarea operatiunilor privind raportarile lunare: exemple de procese de gestionare a operatiunilor de inchidere de luna; raportare fiscala vs raportare manageriala.
*Notarea candidatilor se va face prin consensul membrilor comisiei care vor acorda note pe o scara de la 1 la 10.
- Legea contabilitatii nr. 82/1991 republicata, cu completarile si modificarile ulterioare;
- Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal si Normele de aplicare, cu completarile si modificarile ulterioare;
- Legea nr. 15/1994 republicata privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale;
- Legea nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, cu completarile ulterioare;
- OG. nr. 26/2013 privind intarirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sau unitatile administrativ-teritoriale sunt actinari unici ori majoritari sau detin direct ori indirect o participatie majoritara, cu completarile si modificarile ulterioare;
- Ordonanta Guvernului nr. 64/2001 privind repartizarea profitului la societatile nationale, companiile nationale si societatile somerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum si la regiile autonome;
- Ordonanta Guvernului nr. 119/1999, republicata privind controlul intern managerial si controlul financiar preventiv;
- OMFP nr. 923/2014 republicata, pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv si a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfasoara activitatea de control financiar preventiv propriu;
- Ordonanta Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice;
- OMFP nr. 2844/2016 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardelor Internationale de Raportare Financiara;
- OMFP nr. 2861/2009 pentru aprobarea normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii;
- OMFP nr. 2634/2015 privind documentele financiar contabile;
- OMFP nr. 2873/2016 privind reglementarea procedurii de raportare a unor indicatori economico-financiari de catre operatorii economici cu capital/ patrimoniu integral ori majoritar detinut direct sau indirect de autoritatile publice centrale ori locale, cu completarile si modificarile ulterioare;
- Legea societatilor (Legea nr. 31/1990 republicata), cu completarile si modificarile ulterioare;
- Regulamentul ASF nr. 5/2018;
- OMFP 3818/2019 privind aprobarea formatului si structurii bugetului de venituri si cheltuieli al operatorilor economici, precum si a anexelor de fundamentare a acestuia;
- Legea nr. 94/1992 privind organizarea si functionarea Curtii de Conturi precum si Regulamentul privind organizarea si desfasurarea activitatilor specifice Curtii de Conturi precum si valorificarea actelor rezultate din aceste activitati;
- www.nuclearelectrica.ro
- Pagina oficiala de internet a urmatoarelor organizatii: IAEA, WANO, Bursa de Valori.
- Bibliografia poate fi consultata si pe site-ul www.humangest.ro
Nota:
(1) Candidaturile se depun prin e-mail la adresa: nuclearelectrica@humangest.ro, cu mentiunea/subiectul “Pentru concursul organizat in vederea ocuparii postului de “Sef Departament Financiar Contabil, A2.7/ 005, din cadrul Directiei Economice”.
(2) Sunt acceptate numai dosarele de candidatura care corespund cerintelor din anunt si contin documentele de mai jos :
- CV-ul din care sa rezulte ca indeplinesc conditiile din anuntul de recrutare (CV-ul va include informatii asupra experientei si expertizei accumulate. Recomandat formatul Europass);
- Diploma de licenta privind finalizarea studiilor de specialitate;
- Ulterior parcurgerii primelor 2 etape ale procesului de selectie, se vor solicita urmatoarele documente necesare participarii la concurs: Cererea standardizata de inscriere la concurs (marcarea cu nu la rubrica “i) Îmi exprim acordul cu privire la înregistrarea probei de tip interviu” conduce la eliminarea din concurs a candidatului respectiv); Consimtamant in vederea prelucrarii datelor cu caracter personal in vederea participarii la procedura de recrutare in cadrul unitatii SNN; Acord referitor la politica SNN de confidentialitate si prelucrare a datelor cu caracter personal (GDPR); Consimtamant de verificare in vederea angajarii; Copie act de identitate.
(4) In functie de numarul candidatilor inscrisi Comisia de examinare poate hotari asupra modificarii datelor de sustinere a probelor mentionate in anunt. In acest caz, candidatii vor fi instiintati la adresa de e-mail mentionata in CV.
(5) Candidatii care au promovat si au fost selectati pentru a participa la probele de concurs, vor fi instiintati prin e-mail la adresa mentionata in CV, asupra datei, orei si locului desfasurarii fiecarei probe de concurs la care sunt programati sa participe.
(6) Conducerea CNE NU are posibilitatea de a pune la dispozitia salariatilor din unitatile SNN, cazare in locuinte de interventie sau de serviciu, proprietate SNN sau inchiriate.
(7) In cazul in care, in urma concursului, sunt declarate admise persoane pensionate din cadrul SNN, acestora li se va solicita sa accepte, ca atributie suplimentara de serviciu, precizata in fisa de post, sustinerea de programe de mentorat pentru transferul de cunostinte si experienta catre personalul in formare sau angrenat in programe de succesorat, derulate la nivelul SNN (atat Sediul Central cat si sucursale). In acest caz special, incadrarea in munca si contractul individual de munca vor fi pe durata determinata, conform legislatiei in vigoare.
Descrierea companiei
Humangest Romania este parte a grupului SGB Humangest Holding, grup cu capital integral italian, specializat in consultanta in domeniul resurselor umane.
Obiectivul nostru este sa oferim partenerilor, candidatii potriviti nevoilor lor, precum si idei inovatoare pentru problemele ce pot aparea in domeniul resurselor umane.
Humangest Group va pune la dispozitie o gama variata de servicii:
- Recrutare si Selectie de Personal
- Leasing de Personal
- Administrare de Personal si Payroll
- Evaluarea performantelor angajatilor
- Training
- Outplacement
- Detasare de Personal in Strainatate