Candidatul Ideal
Ce pregătire și abilități urmărim:
- Studii superioare finalizate in domeniul economic, matematic sau informatic, cu o buna cunoaștere a instrumentelor tranzacționate in piețele financiare;
- Buna înțelegere a modelelor de evaluare a contractelor derivate (opțiuni / futures / forward);
- Abilitați de folosire a programelor informatice in modelare statistica si econometrica;
- Cunoștințe privind calculul stochastic, modelarea dinamicii activelor si privind diferite metodologii de simulare (ex. Simulări Monte-Carlo);
- Înțelegerea pieței de energie si cunoașterea trendurilor si direcțiilor de pe aceasta piața;
- Abilitați de însușire rapida a legislației in vigoare si a directivelor europene, in special in ceea ce privește managementul riscului într-o Contraparte Centrală;
- Buna înțelegere a riscurilor de piața, de credit, operaționale, reputațional sau ESG;
- Buna cunoaștere a limbii engleze;
- Atitudine pozitivă, comportament prietenos și capacitatea de a lucra în echipă;
- Abilitate de a lucra în condiții de stres și disponibilitate de a lucra în condiții de program prelungit pentru respectarea termenelor;
- Persoană analitică și atentă, care urmărește rezolvarea problemelor;
- Înrolarea in programele CFA, FRM, PRM reprezintă un avantaj;
- Experiența profesionala în domeniul financiar-bancar si/sau in managementul riscului reprezintă un avantaj.
Abilități și calități:
- Capacitatea de adaptare în cadrul unei echipe relativ noi, cu o ierarhie plană;
- Capacitatea de familiarizare cu subiecte complexe;
- Capacitatea de analiză, evaluare, corelare și sinteză a informațiilor;
- Dorință de perfecționare și capacitate ridicată de organizare;
- Atitudine pozitivă, comportament prietenos și capacitatea de a lucra în echipă;
- Abilitatea de a lucra in condiții de stres si disponibilitate de a lucra în condiții de program prelungit pentru respectarea termenelor;
- Persoană analitică și atentă, care urmărește rezolvarea problemelor.
Descrierea jobului
În linii largi activitatea Ofițerului de Risc vizează realizarea în cadrul echipei Direcției Managementul Riscului din cadrul Contrapărții Centrale a următoarelor activități:
- Identificarea, inventarierea surselor de risc care ar putea afecta Societatea, estimarea probabilității producerii riscurilor identificate și descrierea efectelor adverse potențiale;
- Documentarea abordărilor propuse, elaborarea metodologiilor aplicabile pentru calculul marjelor și a valorii fondurilor de garantare, analiza cantitativă sau calitativă si stabilirea condițiilor de piață extreme, dar plauzibile, care ar putea să expună Societatea la cel mai mare nivel de risc;
- Realizarea de simulări privind evoluția activelor suport folosind diferite metodologii și dezvoltarea unor noi modele si aplicarea celor deja dezvoltate;
- Aplicare în deplină conformitate a prevederilor cadrului normativ intern direct aplicabile poziției deținute pentru:
- Validarea modelelor și metodologiilor folosite si pune în aplicare cadrul intern aplicabil pentru realizarea și raportarea periodică a rezultatelor testelor ex post (back-testing), a testelor de senzitivitate, a simulărilor de criză (stress-testing ) și a simulărilor de criză în sens invers;
- Evaluarea și/sau monitorizarea riscului de lichiditate și a gradului de concentrare al expunerilor la riscul de lichiditate fata de furnizorii individuali de lichidități;
- Stabilirea limitelor, monitorizarea și controlul expunerilor globale ale Societății la riscul de credit;
- Raportare către Comitetele de Risc, Consiliul de Administrație și către Autoritățile relevante;
- Elaborarea / actualizarea / îmbunătățirea setului de norme, proceduri, rapoarte și analize specifice domeniului de administrare a riscului aplicat în cadrul contraparții centrale.
Beneficii:
- Tichete de masă și Tichete de vacanță (valoarea acestora se stabilește în conformitate cu legislația în vigoare si prevederile interne aprobate pentru anul în curs);
- Pensie Pilon 3, contribuția angajatorului de 150 Ron lunar; se acordă după perioada de probă de 3 luni;
- Facilități sportive în limita unui buget stabilit anual;
- Abonament medical la clinica privată Medicover;
- Posibilitatea desfășurării activității și prin telemuncă;
- Cursuri specializate și posibilitate de a acumula expertiză în acest domeniu;
- Telefon mobil și laptop;
- Fructe, cafea, ceai, apă;
- Birou modern, într-o clădire ușor accesibilă, amplasată în zona centrală.
Descrierea companiei
Te vrem în echipa noastră!
CCP.RO Bucharest S.A. (CCP.RO), viitoarea contraparte centrală din România, extinde echipa dedicată operațiunilor de compensare (clearing) și decontare pentru instrumentele financiare și alte tipuri de produse ce vor fi tranzacționate pe piețele deservite.
CCP.RO este unul din cele mai ambițioase proiecte din domeniul financiar/Fintech din Romania, finanțată în principal de Bursa de Valori București și OPCOM (Operatorul Pieței de Energie Electrica și de Gaze Naturale din Romania).
Proiectul CCP.RO va lansa contrapartea centrală din România, fiind principalul factor în introducerea piețelor cu produse financiare derivate (cu activ suport acțiuni, energie, alte mărfuri, obligațiuni, indici, curs de schimb, etc.). CCP.RO va oferi posibilitatea îmbunătățirii capacităților post-tranzacționare prin implementarea de tehnologii specializate pentru gestionarea în timp real a riscurilor, printr-un sistem de marje și garanții, și pentru raportarea datelor către toate părțile implicate: autorități, burse deservite, membri și agenți de decontare.
Prin urmare, dacă crezi că acest profil ți se potrivește și vrei sa ne cunoști, CCP.RO te invită să aplici cu încredere pentru rolul de Ofițer de risc!