Companie nouă? Primești un Anunț Business cu actualizare săptămânală Gratuit (€249)
Gratis
Joburi
Cariera
Te joci?
Salarii
Ofertă Companii
Cont nou
roen

MEMBRU CONSILIU ADMINISTRATIE

Candidatul Ideal

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Servicii de Alimentare cu Apă şi de Canalizare în județul Bistriţa-Năsăud, în calitate de autoritate publică tutelară, prin consultant independent Pașca Ramona Claudia Cabinet Individual de Psihologie, anunță selecția pentru:

MEMBRU ÎN CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE
(șapte poziții)
al Societății AQUABIS S.A.,

în conformitate cu dispozițiile OUG 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, aprobată de legea 187/2023 pentru modificarea și completarea OUG și HG nr. 639/ 2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG.

Procedura se va desfășura cu respectarea principiilor transparenței, liberului acces, obiectivității, egalității de șanse, nediscriminării și profesionalismului.
Obiectivele urmărite în cadrul procedurii de evaluare și selecție a candidaților sunt: îmbunătățirea performanțelor întreprinderii prin angajarea celor mai competente persoane capabile să îndeplinească atribuțiile funcției în condiții de eficiență, eficacitate și economicitate.

I. În vederea ocupării poziției de Administrator al societății Aquabis S.A., candidații (persoane fizice sau juridice) trebuie să respecte următoarele condiții generale și specifice:

1.1. Condiții generale:
1. Să aibă cetățenie română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European, vârsta minima reglementată de lege și domiciliul în România;
2. Să cunoască limba română (scris/citit/vorbit);
4. Să nu aibă antecedente penale;
5. Să aibă capacitate deplină de exercițiu;
5. Să nu aibă înscrieri în cazierul judiciar;
7. Să nu aibă înscrieri in cazierul fiscal;
8. Să fie apt de muncă;
9. Să nu fi fost destituit dintr-o funcție publică și/ sau încetat contractul de mandat din motive disciplinare în ultimii 5 ani;
10. Să nu fi fost revocat din funcția de administrator din motive imputabile în ultimii 5 ani;
11. Să nu fi fost condamnat pentru infracțiuni contra patrimoniului prin nesocotirea încrederii, infracțiuni de corupție, delapidare, infracțiuni de fals în înscrisuri, evaziune fiscală;
12. Să nu se afle în conflict de interese sau incompatibil cu funcția;
13. Să fie / nu fie funcționar public sau altă categorie de personal din cadrul autorității publice tutelare ori din cadrul altor autorități sau instituții publice;
14. Să fie / nu fie membru dependent/independent;
15. Să nu exercite concomitent mai mult de 2 mandate de administrator în societăți sau întreprinderi publice al căror sediu se află pe teritoriul României;
16. Să nu existe un conflict de interese sau indicii rezonabile privind afilierea la un anumit grup de interese sau riscul de a fi supus/(ă) unor influente nejustificate din exteriorul entității, situații care ar putea să îi afecteze corectitudinea, independența sau imparțialitatea deciziilor
15. Să nu existe indicii rezonabile care să determine rezerve privind integritatea, buna reputație sau comportamentul profesional;
16. Să nu fie în procedura de insolvență sau faliment întreprinderea în care și-a exercitat mandatul de administrator sau director;
17. Să nu existe incompatibilități între funcția evaluată și situațiile descrise in art. 4 din OUG nr. 109/2011;
18. Absolvent(ă) de studii universitare de licență (așa cum sunt definite prin Legea 288 din 24 iunie 2004, cu completările ulterioare);
19. Să aibă/să nu aibă expunere politică;
20. Să îndeplinească condițiile specifice pentru ocuparea poziției;

1.2. Condiții specifice:
1. Experiență în conducerea/ administrarea unor societăți sau regii auronome;
2. Studii superioare și experienţă în domeniul ştiinţelor inginereşti, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de cel puţin 7 ani;
3. Cel puţin un membru al Consiliului de Administrație este calificat ca auditor financiar conform unui document emis de către autoritatea competentă din România, din alt stat membru, dintr-un stat membru al Asociaţiei Europene a Liberului Schimb, din Elveţia sau din Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, potrivit legii. Prin excepţie de la această prevedere, este competentă să facă parte din Comitetul de audit al unei întreprinderi publice şi persoana care are experienţă de cel puţin 3 ani în audit statutar, dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în România, în alt stat membru, într-un stat al AELS, în Elveţia sau în Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord sau în cadrul comitetelor de audit formate la nivelul consiliilor de administraţie/supraveghere ale unor societăţi/entităţi de interes public, dovedită cu documente;
4. Să nu fie mai mult de doi membri in Consiliul de Administrație funcționari publici sau altă categorie de personal din cadrul autorității publice tutelare ori din cadrul altor autorități sau instituții publice;
5. Majoritatea membrilor Consiliului de Administrație (minim patru) să fie formată din administratori neexecutivi și independenți;
6. Cel puţin o treime din totalul administratorilor să fie femei şi cel puţin o treime din totalul administratorilor să fie bărbaţi; consiliul de administraţie nu poate fi format în exclusivitate din persoane de acelaşi gen.


II. Lista documentelor pe care candidații le vor depune în dosarul de candidatură:

2.1. Persoane fizice
1. Opisul documentelor;
2. Scrisoarea de interes / intenție;
3. CV model European
4. Copie act identitate;
5. Certificat de cazier judiciar în original – solicitantul nu este înscris în cazierul judiciar;
6. Certificat de cazier fiscal in original – solicitantul nu are fapte înscrise în cazierul fiscal;
7. Adeverința medicală – apt pentru prestarea muncii;
8. Copie acte studii;
9. Dovada experienței de conducere a societăților și întreprinderilor și a vechimii (adeverință Revisal sau carnet de muncă în copie);
10. Declarație pe propria răspundere că nu a fost destituit dintr-o funcție publică și nu i s-a încetat contractul de mandat din motive disciplinare în ultimii 5 ani;
11. Declarație pe propria răspundere ca nu a fost revocat din funcția de administrator din motive imputabile în ultimii 5 ani;
12. Declarație pe propria răspundere că nu a fost condamnat pentru infracțiuni contra patrimoniului prin nesocotirea încrederii, infracțiuni de corupție, delapidare, infracțiuni de fals în înscrisuri, evaziune fiscală;
13. Declarație pe propria răspundere că nu se află în conflict de interese, restricții și incompatibilități intre funcția evaluata si pozițiile deținute in cadrul aceleiași entități sau in cadrul altor entități, astfel cum sunt definite în legislația specifică;
14. Declarație pe propria răspundere că este/nu este funcționar public sau altă categorie de personal din cadrul autorității publice tutelare ori din cadrul altor autorități sau instituții publice;
15. Declarație pe propria răspundere că este/nu este membru dependent/independent;
16. Declarație pe propria răspundere că nu exercită concomitent mai mult de 2 mandate de administrator în societăți sau întreprinderi publice al căror sediu se află pe teritoriul României;
17. Declarație pe propria răspundere că nu există un conflict de interese sau indicii rezonabile privind afilierea la un anumit grup de interese sau riscul de a fi supusa unor influente nejustificate din exteriorul entității, situații care ar putea sa îi afecteze corectitudinea, independenta sau imparțialitatea deciziilor;
18. Declarație pe propria răspundere că nu există indicii rezonabile care sa determine rezerve privind integritatea, buna reputație sau comportamentul profesional;
19. Declarație pe propria răspundere că întreprinderea în care și-a exercitat mandatul de administrator sau director nu este in procedura de insolvență sau faliment;
20. Declarație pe proprie răspundere că nu există incompatibilități între funcția evaluată si situațiile descrise in art. 4 din OUG nr. 109/2011;
21. Declarație pe propria răspundere referitoare la expunerea politică;
22. Declarație de consimțământ pentru prelucrarea datelor cu caracter personal;

2.2. Persoane juridice
1. Prezentarea detaliată a persoanei juridice și a proiectelor similare;
2. Documente din care să rezulte cifra de afaceri realizată din obiectul de activitate al administrării afacerilor/societăților – copie situație financiară anuală pe ultimii 3 ani;
3. Dosarul de candidatură a reprezentantului legal care urmează a fi desemnat, însoțit de documentele corespunzătoare și prevăzute la punctul 2.1. pentru depunerea candidaturii de către persoanele fizice;
4. Certificat de cazier fiscal în original – solicitantul nu are fapte înscrise în cazierul fiscal;
5. Certificat constatator în original din care să rezulte obiectul de activitate al persoanei juridice, durata ei, precum și faptul că este în funcțiune;

Declarația de Intenție va fi depusă de candidații din lista scurtă în termen de 15 zile de la data emiterii sau stabilirii listei scurte.

Dosarele de candidatură se vor depune atât personal sau prin poștă/curier, cât și în format electronic.

Dosarele de candidatură se vor depune într-un plic A4 închis și sigilat la sediul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Servicii de Alimentare cu Apă şi de Canalizare în judeţul Bistriţa-Năsăud, mun. Bistrița, strada Păcii, nr. 2A, la Secretariat, Etaj 2, în termen de 30 (treizeci) de zile calendaristice de la data publicării anunțului de selecție, respectiv până în data de 11.04.2025, ora 15.00. Fiecare dosar depus va primi un număr de înregistrare cu data și ora depunerii. Depunerile se fac de luni până joi, în intervalul 07.30 – 16.00, vinerea în intervalul 07.30-13.00. Pe fiecare plic A4 ce conține dosarul de candidatură se va menționa numele și prenumele candidatului și textul scris “Candidatura pentru poziția de Membru în Consiliul de Administrație al Societatii AQUABIS S.A. și A NU SE DESCHIDE până la începerea procesului de evaluare administrativă.”

Dosarele de candidatură se vor depune în format electronic pe adresa de email recrutareaquabis2025@gmail.com
Se va trimite electronic un singur document care conține toate paginile dosarului. Vă recomandăm să scanați toate paginile dosarului de candidatură și să utilizați serviciul online iLovePDF, www.ilovepdf.com pentru a organiza paginile dosarului.
Pentru a ușura procesul de depunere electronică vă recomandăm să încărcați documentul obținut prin intermediul serviciului online iLovePDF, în Google Drive și să creați un link pe care să îl partajați cu alte persoane. Acest link se va trimite pe adresa recrutareaquabis2025@gmail.com
La depunerea dosarelor de candidatură, candidatul trebuie să demonstreze faptul că a depus dosarul electronic.
Dosarele care nu sunt depuse atât în format electronic cât și în format fizic, nu vor fi luate în considerare.

Notă:
! Actele în copie vor fi certificate “conform cu originalul” și semnate de candidat.
! Fiecare pagină din dosar va fi numerotată și semnată de candidat.
! Ultima pagină a dosarului va fi o pagină albă care va conține următoarele informații: numărul de pagini din dosarul de candidatură/ semnătura candidatului.
! Dosarul se va scana complet, cu toate paginile care îl formează.
! Declarațiile care fac parte din dosarul de candidatură vor fi publicate site-ul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Servicii de Alimentare cu Apă şi de Canalizare în judeţul Bistriţa-Năsăud, https://adiac-bn.ro rubrica ’’Anunțuri’’ și site-ul aquabis.ro la rubrica ’’Comunicare – Informare”.

Descrierea jobului

III. ETAPE ÎN SELECȚIE:


3.1.Evaluarea conformității administrative a dosarelor și eligibilității candidaților

Verificarea, evaluarea și selecția dosarelor se va realiza în termen de maxim 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a acestora. Rezultatul evaluării va fi “Admis” sau “Respins”. Candidații respinși vor fi anunțați prin intermediul e-mail-ului referitor la statusul dosarului lui.
Toate dosarele depuse în termen constituie lista lungă a candidaților.
Dosarele declarate admise vor constitui lista scurtă.

Comisia de selecție și nominalizare poate solicita informații suplimentare față de cele din dosarul de candidatură atunci când consideră necesar, pentru a asigura rigoarea și corectitudinea deciziilor luate, conform art.21, alin.(3) din Anexa 1 la HG:639/2023.
Informațiile suplimentare se obțin prin următoarele mijloace: clarificări solicitate în scris; verificarea activității desfășurate anterior de candidați;
Ca urmare a informațiilor suplimentare obținute conform alin. (4), se poate revizui, îmbunătăți și valida acuratețea punctajului obținut pe baza cerințelor profilului candidatului, conform art.21, alin.(5) din Anexa 1 la HG 639/2023.


3.2. Evaluarea aptitudinală a candidaților

Evaluarea aptitudinală se va realiza în termen de maxim 3 zile lucrătoare de la data comunicării rezultatului evaluării administrative a dosarelor de candidatură. Rezultatele evaluării aptitudinale se vor transmite fiecărui candidat prin intermediul e-mail-ului.
Evaluarea aptitudinală se va realiza de către consultantul independent prin intermediul platformei electronice www.testarepsihologicaonline.ro


3.3. Susținerea Declarației de Intenție în cadrul unui interviu

Candidații din lista scurtă vor fi invitați să depună Declarația de intenție în termen de 15 zile de la publicarea listei scurte.

Declarația de Intenție se va depune în scris personal sau prin poștă/curier la sediul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Servicii de Alimentare cu Apă și de Canalizare în județul Bistrița-Năsăud, într-un plic format A4 închis și sigilat și în format electronic, respectându-se la fel procedura de depunere ca la dosarele de candidatură.

Plicurile care conțin declarația de Intenție se vor depune la sediul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Servicii de Alimentare cu Apă şi de Canalizare în judeţul Bistriţa-Năsăud, mun. Bistrița, strada Păcii, nr. 2A, la Secretariat, Etaj 2, în termen de 15 (cincisprezece) de zile calendaristice de la data publicării listei scurte. Fiecare dosar depus va primi un număr de înregistrare cu data și ora depunerii, număr care va fi asociat numărului de înregistrare al dosarului de candidatură. Depunerile se fac de luni până joi, în intervalul 07.30 – 16.00, vinerea în intervalul 07.30-13.00. Pe fiecare plic conținând declarația de intenție se va menționa numele și prenumele candidatului și textul scris “Declarație de Intenție pentru poziția de Membru în Consiliul de Administrație al Societatii AQUABIS S.A.”

Declarația de intenție se va depune în format electronic pe adresa de email recrutareaquabis2025@gmail.com
Declarațiile care nu sunt depuse atât în format electronic cât și în format fizic, nu vor fi luate în considerare.

După finalizarea perioadei de depunere a Declarației de Intenție, candidații vor fi programați la interviu în ordine alfabetică, fiecare urmând să aibă la dispoziție 30 de minute pentru a susține Declarația de Intenție.
Programarea candidaților se va comunica cu minim 24 de ore înainte de interviu pe site-urile adiac-bn.ro la rubrica ’’Anunțuri’’ si aquabis.ro la rubrica ”Comunicare-Informare”.
Rezultatul evaluării Declarației de Intenție va fi publicat pe site-ul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Servicii de Alimentare cu Apă şi de Canalizare în județul Bistrița-Năsăud, https://adi ac-bn.ro rubrica ’’Anunțuri’’ si aquabis.ro la rubrica ”Comunicare-Informare” în termen de 24 de ore de la încheierea acestei etape.

Notă:
Declarația de Intenție face parte din setul de documente obligatorii pe care le pregătesc şi le înaintează candidaţii pentru poziția de Membru Consiliu de Adminstrație înscrişi în lista scurtă.

Declaraţia de intenţie prezintă perspectiva candidatului privind dezvoltarea întreprinderii publice, prin prisma poziţiei pe care doreşte să o ocupe în cadrul consiliului, şi cuprinde în mod obligatoriu următoarele elemente:
a) răspunsurile şi viziunea candidatului cu privire la aşteptările acţionarilor;
b) aprecieri cu privire la provocările specifice cu care se confruntă întreprinderea publică, raportate la situaţia contextuală a acesteia;
c) legătura dintre profilul candidatului şi obiectivele pe care trebuie să le realizeze, conform scrisorii de aşteptări.
Declaraţia de intenţie poate să conţină şi următoarele elemente, dar fără a se limita la acestea:
a) exemple de indicatori financiari şi nefinanciari pentru măsurarea obiectivelor prezentate în scrisoarea de aşteptări, precum şi exemple de indicatori de performanţă financiari şi nefinanciari pentru stabilirea componentei variabile a remuneraţiei, pe care candidatul îi consideră oportuni pentru monitorizarea performanţei, adiţional indicatorilor financiari obligatorii prevăzuţi de art. 47 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011;
b) constrângeri, riscuri şi limitări pe care candidatul consideră că le-ar putea întâmpina în implementarea măsurilor propuse.

Declarația de Intenție se redactează cu respectarea regulilor generale pentru redactarea Declaraţiei de intenţie prezentate în Anexa 1c din HG 639/2023.

Declarația de Intenție va avea maxim 20 pagini, A4, la un rând distanță, în Times New Roman, mărimea literelor fiind de 12 puncte, margini stânga-dreapta 2 cm, sus-jos 1.5 cm.

Bibliografie:
Rapoartele de activitate ale companiei AQUABIS S.A. pot fi consultate pe site-ul www.aquabis.ro/compania
Organigrama companiei AQUABIS S.A. poate fi consultată pe site-ul www.aquabis.ro/cariere
Scrisoarea de așteptări a Autorității Tutelare poate fi consultată pe site-ul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Servicii de Alimentare cu Apă şi de Canalizare în judeţul Bistriţa-Năsăud, https://adiac-bn.ro
Legea nr. 241/2006 - Legea serviciului de alimentare cu apă și de canalizare
Legea nr. 51/2006 - Legea serviciilor comunitare de utilități publice
Legea nr. 31/1990 - Legea societăților comerciale
Ordonanța de urgență nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 187/2023 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice și HG nr. 639/ 2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a a OUG. Nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice
Contractul de delegare a gestiunii serviciului de alimentare cu apă și de canalizare din județul Bistrița-Năsăud nr. 3/17.09.2008



Notă:
Orice eventuală decalare a termenelor va fi afișată pe site-ul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Servicii de Alimentare cu Apă şi de Canalizare în judeţul Bistriţa-Năsăud, https://adiac-bn.ro. la rubrica ’’Anunturi’’ si aquabis.ro la rubrica ”Comunicare-Informare”., în timp util. Se recomandă potențialilor candidați să urmărească zilnic site-ul https://adiac-bn.ro si https://aquabis.ro

IV. PROTECȚIA DATELOR PERSONALE

Procesul de recrutare și selecție se va desfășura conform Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal. În acest sens, se vor respecta următoarele:
  • Toți candidații își vor da acordul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal.
  • Toate datele personale pe care candidații le vor furniza vor fi utilizate doar de către consultant sau de către membrii Comisiei de evaluare în scopul selectării candidaților în vederea ocupării poziției de Administrator.
  • Datele personale ale candidaților nu vor fi puse la dispoziția nici unei alte părți.
  • Candidații pot solicita în orice moment informații despre modul în care sunt păstrate și utilizate datele lor personale.
  • Pe parcursul procesului de selecție organizat de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Servicii de Alimentare cu Apă şi de Canalizare în judeţul Bistriţa-Năsăud, prin consultant independent Pașca Ramona Claudia Cabinet Individual de Psihologie, pentru MEMBRU ÎN CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE (șapte poziții) al Societății AQUABIS S.A, nu vor fi făcute publice numele candidaților. Candidații vor primi un număr de înregistrare al dosarului depus, toată comunicarea pe site-ul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Servicii de Alimentare cu Apă şi de Canalizare în judeţul Bistriţa-Năsăud sau companiei Aquabis va fi realizată făcându-se referire la numărul de înregistrare. Toate celelalte elemente – spre exemplu punctaje obținute, status dosar -admis/respins, vor fi făcute publice pe parcursul procesului de selecție făcându-se referire la numărul de înregistrare primit de fiecare candidat.


  • V. LISTA PERSOANELOR DE CONTACT
    Razvan Grec
    Director Executiv ADI
    Președinte comisie de selecție
    recrutareaquabis2025@gmail.com

    Pașca Ramona Claudia
    Expert Independent
    0740248378
    resureumane@psiholog-bistrita.ro
    recrutareaquabis2025@gmail.com
    Publicat 12 Mart. 2025Reactualizat 12 Mart. 2025Expiră 11 Apr. 2025
    Administrare cookies 🍪

    Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență presonalizată.

    Permite activarea pentru a beneficia de avantajele lor.

    Vezi politica noastră de cookies.