Companie nouă? Primești un   Anunț Business cu actualizare săptămânală Gratuit (€229)
Gratis

Junior Accountant

AKKODIS ROMANIA SRL
1 poziție
Anunț verificat

Anunț verificat

Textul acestui anunț a fost verificat de echipa eJobs pentru a elimina posibile greșeli sau conținut discriminatoriu.

Candidatul Ideal

  • University degree in Economics (Accounting preferably).
  • ︃︄︊︄​︂︆︄︄​︁︁︎︌​︈︂︇︍​︈︆︅️︊︄︈︌︊︎Experience in project accounting is considered an advantageous asset.
  • SAP, CONCUR would be a plus, MS Office.
  • Good English proficiency.
  • “Hands-on” attitude and a real team player, as you are oriented to problem-solving and finding solutions, keeping up with deadlines, and delivering high-quality work.
  • Excellent communication and socializing skills as you will be involved with all organizational levels.
  • Ability to quickly become familiar with and integrate new topics/tasks/technologies, having flexibility as a core feature.

Descrierea jobului

What you’ll do
  • Verification of invoices received/issued; tracking treasury advances, making payments, Customers, Suppliers;
  • Daily administration of expenses ︁︀​︂︃︃​︁︂︇​︁︂︈and processes related to employee statements in the Concur application;
  • Collecting the original documents from employees after traveling;
  • Checking debits in Concur and communicating the payment amount to the employee;
  • Ensure timely analysis of reports extracted from Cognos;
  • Ensures the correct registration of invoices regarding general administration expenses received from service providers, invoices received from subcontractors;
  • Check the supporting documents for the accounting records and request if they are missing or incomplete;
  • Check the TVA status for suppliers (VIES, subject of TVA) on the ANAF website;
  • Ensures the correct allocation of the PO (purchase order) related to invoices from subcontractors based on the timesheets sent by the Controlling Department;
  • Sends the invoices with PO to the controlling Department for approval and verification;
  • Ensures the correct allocation of cost centers based on the approval by the Controlling Department;
  • Maintains the database of internal and external suppliers and customers in SAP (master data), with the exception of intecompany customers and suppliers;
  • Reconciliation of balances for suppliers and completion of confirmation letters;
  • Printing, filing and chronological archiving of accounting documents;
  • Scans and archives on the server all invoices received from suppliers;
  • Check, scan and archive contracts from internal and external suppliers;
  • Use of SAP templates for recording monthly invoices received from suppliers;
  • Prepares the analysis of accounting accounts after registering the invoices (budget vs. actuals).
  • Clarifies the amounts collected and not allocated correctly on the invoices;
What we offer
  • Working with advanced accounting and reporting tools.
  • Hybrid working combining work from home with in-the-office presence.
  • Premium office premises.
  • Premium medical insurance, meal tickets.
  • Bonuses and training.
  • A team in which you will be given all the support you need, paying attention to work/life balance.

Descrierea companiei

Akkodis este un jucător global în inginerie și IT și un lider în Industria Smart. Ne sprijinim clienții în proiectele lor de transformare digitală prin 4 linii de servicii: Consultanță, Soluții, Talent și Academie. Akkodis este un partener tehnologic de încredere pentru clienții săi din întreaga lume. Creăm și imaginăm soluții de ultimă oră pentru a răspunde provocărilor majore ale societății noastre, fie că implică accelerarea tranziției energetice și dezvoltarea mobilității ecologice, fie construirea de abordări centrate pe utilizator.

Cu o cultură puternică a incluziunii și diversității, cei 50.000 de experți în inginerie și IT, prezenți în 30 de țări, combină cele mai bune abilități tehnologice cu cunoștințe interfuncționale din toate industriile pentru a modela un viitor mai durabil. Suntem pasionați să inventăm împreună un viitor mai bun.

Akkodis România numără peste 800 de experți în inginerie și IT în birourile din București, Pitești, Iași, Timișoara și Cluj, angajați care împărtășesc valori puternice precum onestitate, respect, corectitudine și incluziune. Angajamentul nostru: să le dăm posibilitatea să fie ei înșiși la locul de muncă în fiecare zi și actori în viața și dezvoltarea lor în cadrul Akkodis.

Publicat 2 Oct. 2024 Reactualizat 2 Oct. 2024 Expiră 1 Nov. 2024
Joburi similare
Administrare cookies 🍪

Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență presonalizată.

Permite activarea pentru a beneficia de avantajele lor.

Vezi politica noastră de cookies.