Cost Controller (Vard Shipyards Romania, locatie Tulcea)
Anunț verificat
Textul acestui anunț a fost verificat de echipa eJobs pentru a elimina posibile greșeli sau conținut discriminatoriu.
Candidatul Ideal
COST CONTROLLER
What you’ll need for the role:
- University degree in economic/financial profile;
- English knowledge (spoken, written) advanced level;
- Advanced knowledge of MS Office, especially MS Office Excel;
- Systematic, precise and self-organized way of working; effective communication skills, observational spirit, adaptability, flexibility;
- Good knowledge of local accounting practices, financial principles and fiscal regulations;
- Experience in one of the fields: financial analysis, financial audit/controlling, accounting;
- Knowledge of ERP SAP operating;
- knowledge of Italian language
- Ability to analyse, organize and plan;
- Efficient and attentive to deadlines;
- Approach inclined towards solving problems and decisions making;
- Willingness to work in an intercultural environment and to travel abroad, if necessary.About the role:
- Allocate revenues and expenses on projects and on profit centers/cost centers in accordance with accounting policies and internal procedures;
- Prepare company reporting on monthly bases to explain deviations and the correlation between revenues, expenses and ongoing production at the level of each project;
- Interact and cooperate with other departments (in Romania/Italy/Norway) to analyse specific topics and solve problems
- Provide in-depth financial analysis for the projects under scope
- Report monthly and quarterly project financial status.
Descrierea jobului
- Allocate revenues and expenses on projects and on profit centers/cost centers in accordance with accounting policies and internal procedures; ︁︀︂︃︃︁︂︁︆︄
- Prepare company reporting on monthly bases to explain deviations and the correlation between revenues, expenses and ongoing production at the level of each project;
- Interact and cooperate with other departments (in Romania/Italy/Norway) to analyse specific topics and solve problems
- Provide in-depth financial analysis for the projects under scope
- Report monthly and quarterly project financial status.
- Motivating salary offer, depending on the level of experience
- team of professionals in the middle of which you can learn and gain experience, or you can value your own experience, in a company that is part of an international group
- Easter, Christmas, summer and ship delivery bonuses for ships delivered during the year
- meal vouchers (40 lei/day)
- private medical insurance.
Descrierea companiei
VARD este unul dintre cei mai importanți designeri și constructori de nave la nivel mondial de nave specializate. Cu sediul central în Norvegia și cu aproximativ 8.200 de angajați, VARD operează unități de construcții navale în Norvegia, România, Brazilia și Vietnam.
Tradițiile îndelungate de construcții navale ale VARD, inovația și tehnologia de ultimă oră, împreună cu operațiunile sale globale și istoricul în construirea de nave complexe și foarte specializate, i-au câștigat recunoașterea din partea jucătorilor din industrie și i-au permis să construiască relații puternice cu clienții săi.
Acționarul majoritar al VARD este Fincantieri Oil & Gas SpA, o subsidiară deținută în totalitate a FINCANTIERI SpA, cu sediul central în Trieste, Italia. Fincantieri este unul dintre cele mai mari grupuri de construcții navale din lume și, de-a lungul a 200 de ani de istorie maritimă, a construit peste 7.000 de nave.
Fidel politicii sale de promovare a celor mai performante concepte, tehnologii și construcții navale, șantierul naval Vard Shipyards Romania SA, parte a acestui grup, asigură locuri de muncă pentru peste 4000 de angajați proprii si ai firmelor subcontractoare.