Candidatul Ideal
- Anunț pentru selecția
Nr. posturi: 5 (cinci)
Termenul de depunere a dosarelor de candidatură: cel puțin 30 de zile de la data publicării anunțului
Data publicării anunțului: 04.03.2025
Data-limită pentru depunerea dosarelor de candidatură: 04.04.2025 - ora 14:00
Dosarele de candidatură se depun astfel:
- în plic închis și sigilat la sediul autorității publice tutelare, ASOCIAȚIA DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ DUNĂREA BRĂILA situată în Șoseaua Buzăului nr.3A, corp 2, Municipiul Brăila, Judeţul Brăila, cod 810303 și
- în format electronic pe adresa csn.adidbraila@gmail.com
CONDIȚII DE PARTICIPARE
Având în vedere poziționarea strategică a Societății COMPANIA DE UTILITĂȚI PUBLICE DUNĂREA BRĂILA S.A. membrii Consiliului de Administrație trebuie să satisfacă următoarele cerințe contextuale:
Având în vedere dispozițiile:
art.28 din O.U.G. nr.109/2011, cu modificările şi completările ulterioare
art.138^2 din Legea nr.31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
art.33 din O.U.G. nr.109/2011, cu modificările şi completările ulterioare
art.34 alin.(1) și alin.(3) din O.U.G. nr.109/2011, cu modificările şi completările ulterioare
art.65 alin.(1)-(5) din Legea nr.162/2017, cu modificările şi completările ulterioare aduse și prin OUG nr.137/2024 și OG nr.10/2025;
fiecare candidat trebuie să respecte următoarele criterii de selecție obligatorii:
- Are experienţă în conducerea societăţilor sau regiilor autonome;
- Are studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă şi experienţă în domeniul ştiinţelor inginereşti, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de cel puţin 7 ani.
- Numărul de funcționari publici. Nu pot fi numiţi mai mult de un membru din rândul funcţionarilor publici sau din personalul autorităţii publice tutelare sau al altor instituţii sau autorităţi publice
- Gradul de indepedență. Majoritatea membrilor consiliului de administraţie este formată din administratori neexecutivi şi independenţi, în înțelesul art.138^2 din Legea nr.31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Funcţionarii publici, înalţii funcţionari publici, precum şi alte categorii de personal din cadrul autorităţii publice tutelare ori din cadrul altor autorităţi sau instituţii publice nu pot fi consideraţi independenţi.
- Criteriul de gen. Stabilirea numărului de membri ai consiliului de administraţie se face cu respectarea principiilor prevăzute de Legea nr. 202/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, astfel încât cel puţin o treime din totalul administratorilor să fie femei şi cel puţin o treime din totalul administratorilor să fie bărbaţi; consiliul de administraţie nu poate fi format în exclusivitate din persoane de acelaşi gen.
- Numărul de mandate.O persoană fizică poate exercita concomitent cel mult 2 mandate de membru al consiliului de administraţie şi/sau de membru al consiliului de supraveghere în întreprinderi publice al căror sediu se află pe teritoriul României. Această prevedere se aplică în aceeaşi măsură persoanei fizice reprezentant al unei persoane juridice administrator sau membru al consiliului de supraveghere, precum şi persoanei juridice numite administrator. Autoritatea publică tutelară poate stabili ca pe durata mandatului său administratorul unei întreprinderi publice să poată face parte dintr-un singur consiliu de administraţie şi/sau consiliu de supraveghere.
- Se vor aplica criteriile pentru respectarea obligațiilor privind componența comitetului de audit din cadrul Consiliului de Administrație. Cel puțin un post de administrator trebuie să fie ocupat de către o persoană cu competenţe în domeniul contabilităţii şi auditului statutar. În vederea atestării competențelor în domeniul contabilităţii şi auditului statutar, trebuie îndeplinite dispozițiile Art.65 alin.(3) și alin.(3^1) din Legea nr.162/2017, cu modificările şi completările ulterioare aduse și prin OUG nr.137/2024 și OG nr.10/2025.
- Are cetățenie română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
- Cunoaște limba română (scris și vorbit);
- Are capacitate deplină de exercițiu;
- Are o stare de sănătate corespunzătoare funcției pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberată de catre medicul de familie sau de către unitățile sanitare abilitate – original;
- Nu a fost destituit dintr-o funcție din cadrul unor instituţii publice și/sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 5 ani;
- Nu a fost revocat din funcția de administrator/director în ultimii 5 ani, pentru motive prevăzute de legislația corporativă;
- Nu are înscrieri în cazierul judiciar și nici în cazierul fiscal;
- Nu a fost începută urmărirea penală pentru infracțiunile prevăzute la art.6 din Legea societăților nr.31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru infracțiuni contra patrimoniului prin nesocotirea încrederii, infracțiuni de corupție, delapidare, fals în înscrisuri, evaziune fiscală, infracțiuni prevăzute de Legea nr.129/2019 pentru prevenirea și sancționarea spălării banilor;
- Nu a făcut poliție politică, așa cum este definită prin lege – declarație pe propria răspundere;
- Nu se află într-una din situațiile prevăzute de art.88 din Legea nr.161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea faptelor de corupție, precum și cele referitoare la conflictul de interese și a statutului societății cu poziția de administrator al Societății COMPANIA DE UTILITĂȚI PUBLICE DUNĂREA BRĂILA S.A.;Nu se încadrează la niciuna dintre situațiile prevăzute la art.4 lit.a)-i) din OUG nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.111/2016, cu modificările și completările ulterioare
- Nu se încadrează în niciuna din situațiile și interdicțiile prevăzute la art.30 alin.(9) din OUG nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.111/2016, cu modificările și completările ulterioare, respectiv și-a îndeplinit indicatorii și nu a fost revocat din funcția de administrator.
- Nu exercită concomitent mai mult de 2 mandate de membru al consiliului de administraţie şi/sau de membru al consiliului de supraveghere în întreprinderi publice al căror sediu se află pe teritoriul României, conform prevederilor art.33 din O.U.G. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare.
- Îndeplinește criteriile cerute conform prevederilor H.G. nr. 639/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare
Candidatul trebuie să îndeplinească următoarele condiții specifice postului pentru care aplică:
Administrator 1
- experienţă în conducerea societăţilor sau regiilor autonome
- studii superioare și experiență în domeniul științelor inginerești sau în domeniul de activitate al societății de cel puțin 7 ani
- experienţă în conducerea societăţilor sau regiilor autonome
- studii superioare și experiență în domeniul științelor economice sau în domeniul de activitate al societății de cel puțin 7 ani
- experienţă în conducerea societăţilor sau regiilor autonome
- studii superioare și experiență în domeniul științelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al societății de cel puțin 7 ani
- experienţă în conducerea societăţilor sau regiilor autonome
- studii superioare și experiență în domeniul științelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al societății de cel puțin 7 ani
- experienţă în conducerea societăţilor sau regiilor autonome
- studii superioare și experiență în domeniul științelor economice de cel puțin 7 ani
- competenţe în domeniul contabilităţii şi auditului statutar, atestate cu documente justificative, potrivit cărora este autorizat ca auditor financiar şi înregistrat în Registrul public electronic de către autoritatea competentă din România, din alt stat membru, din Spaţiul Economic European sau din Elveţia ori deține experienţă de cel puţin 3 ani în audit statutar, dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în România sau în cadrul comitetelor de audit formate la nivelul consiliilor de administrație/supraveghere ale unor societăți/entități de interes public dovedită cu documente justificative.
CONȚINUTUL DOSARULUI DE CANDIDATURĂ
Dosarul de candidatură va cuprinde următoarele documente:
a) act de identitate (B.I./C.I./Pașaport) pentru persoane fizice, respectiv copie certificat de înmatriculare și certificat constatator pentru persoane juridice – obligatoriu;
b) certificat de căsătorie sau alte acte (opțional) – obligatoriu doar în cazul în care numele de pe actele depuse este diferit față de cel înscris pe actul de identitate copie;
c) documente care să ateste nivelul studiilor absolvite (diplomă licență, master, doctorat cu supliment) – obligatoriu;
d) alte documente care să certifice efectuarea altor specializări (diplomă de studii aprofundate și/sau certificate ANC cu supliment) – opțional;
e) alte documente care să dovedească participarea la conferințe, seminare și/sau cursuri, fără certificare ANC (diplome de participare) – opțional;
f) documente care să ateste experiența profesională în domeniul științelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de cel puțin 7 ani (carnet de muncă; adeverințe eliberate de angajatori; extras Reges/Revisal, etc) – obligatoriu;
g) documente care să ateste experienţa în conducerea societăţilor sau regiilor autonome (certificat constatator de la Registrul Comerțului și/sau Act constitutiv, contracte de mandat/management, adeverințe eliberate de entitățile juridice în care au dobândit această experiență) – obligatoriu;
h) documente care să ateste competențele în domeniul contabilităţii şi auditului statutar, respectiv că este autorizat ca auditor financiar şi înregistrat în Registrul public electronic de către autoritatea competentă din România, din alt stat membru, din Spaţiul Economic European sau din Elveţia ori că deține experienţă de cel puţin 3 ani în audit statutar, dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în România sau în cadrul comitetelor de audit formate la nivelul consiliilor de administrație/supraveghere ale unor societăți/entități de interes public, dovedită cu documente justificative.
7. Formulare:
a) declarație privind postul/posturile pentru care optează candidatul (Formular 1);
b) declarație privind statutul de independent (Formular 2);
c) declarație privind neîncadrarea în situația de conflict de interese (Formular 3);
d) declarație privind situaţiile prevăzute la art.4 din O.U.G. nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice (Formular 4);
e) declarație privind situaţiile prevăzute la art.30 alin.(9) din O.U.G. nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice (Formular 5);
f) declarație privind situaţiile prevăzute la art. 33 din O.U.G. nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice (Formular 6);
g) declarație cu privire la faptul că nu a desfășurat activități de poliție politică, așa cum sunt definite de lege (Formular 7);
h) declarație cu privire la faptul că toate copiile după documentele prevăzute la punctul 6, depuse de către candidat sunt conforme cu originalul (Formular 8);
i) declarație privind expunerea politică (Formular 9);
j) acord privind prelucrarea datelor cu caracter personal care să confirme acordul candidatului de a se procesa datele sale personale în scopul realizării procedurii de selecție, precum și acordul de a permite verificarea informațiilor furnizate (Formular 10).
Notă: Modelele de formulare pot fi descărcate de pe pe site-ul autorității publice tutelare, ASOCIAȚIA DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ DUNĂREA BRĂILA (https://www.adidbraila.ro/) sau de pe site-ul Societății COMPANIA DE UTILITĂȚI PUBLICE DUNĂREA BRĂILA S.A. (https://apabraila.ro/).
În cazul în care unul dintre documentele obligatorii, menționate mai sus, nu a fost depus de către candidat în dosarul de candidatură, iar candidatul nu îl transmite în timp util, respectiv în termenul prevăzut în anunțul de selecție, candidatura sa va fi respinsă
Descrierea jobului
Descrierea companiei
Societatea este înregistrată la Registrul Comerțului Brăila sub numărul J09/215/1995.
Codul de Identificare Fiscală este: RO 7179966
Sediul social al Societății este în România, Municipiul Brăila, str. Piața Uzinei nr.1, Județul Brăila.
Obiectul de activitate al Societății este operarea serviciilor de alimentare cu apă și canalizare a căror gestiune îi este delegată, conform Contractului de Delegare, în aria delegării definită în respectivul contract. Societatea își desfășoară activitatea exclusiv pentru autoritățile locale care i-au delegat, prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Dunărea Brăila, gestiunea serviciului de alimentare cu apă și de canalizare.
Domeniul principal de activitate este: Captarea, tratarea si distribuția apei. (CAEN Rev.3: 360).
Activitatea principală este: Captarea, tratarea si distribuția apei. (CAEN Rev.3: 3600).
Activități secundare: Colectarea și epurarea apelor uzate (CAEN Rev.3: 3700).
Alte activități: potrivit Actului Constitutiv.
Societatea este licențiată și autorizată conform legislației în vigoare.