Companie nouă? Primești un Anunț Business cu actualizare săptămânală Gratuit (€249)
Gratis
Joburi
Cariera
Te joci?
Salarii
Ofertă Companii
Cont nou
roen

ADMINISTRATORI AEROPORTUL INTERNATIONAL BRASOV-GHIMBAV

AEROPORTUL INTERNATIONAL BRASOV-GHIMBAV R.A.
5 poziții
Anunț verificat

Anunț verificat

Textul acestui anunț a fost verificat de echipa eJobs pentru a elimina posibile greșeli sau conținut discriminatoriu.

Candidatul Ideal

Anunț selecție
Membri în Consiliul de Administrație la Regia Autonomă ,,AEROPORTUL INTERNAȚIONAL BRAȘOV-GHIMBAV”
Nr. posturi: 5 (cinci)

Consiliul Județean Brașov, anunță declanșarea procedurii de selecție pentru desemnarea Membrilor în Consiliul de Administrație la Regia Autonomă ,,AEROPORTUL INTERNAȚIONAL BRAȘOV-GHIMBAV”, conform OUG nr.109/2011 și HG nr.639/2023.

Data publicării anunțului: 18.02.2025.
Termen pentru depunerea dosarului de candidatură: 21.03.2025 ora 14.00 (30 de zile de la data publicării anunțului)

Dosarele de candidatură se depun
  • în plic închis și sigilat, la Registratura autorității publice tutelare, Municipiul Brașov, B-dul Eroilor nr.5, Județul Brașov cod poștal 500001,
  • și în format digital pe adresa de email selectieca@cjbrasov.ro
Pentru informații suplimentare referitoare la depunerea candidaturilor, respectiv transmiterea dosarului de candidatură, persoanele interesate sunt rugate să acceseze pagina de internet a autorității publice tutelare (https://cjbrasov.ro/) și/sau de pe pagina de internet a Regiei Autonome AEROPORTUL INTERNAȚIONAL BRAȘOV-GHIMBAV (https://brasovairport.ro/). sau să contacteze reprezentantul expertului independent.
Persoană de contact: CĂTĂLIN BURDUȘA
E-mail: catalin.burdusa@yahoo.com

ETAPELE PROCEDURII DE SELECȚIE
  • Depunerea, respectiv transmiterea dosarelor de candidatură. Perioada: 18.02.2025-21.03.2025, ora 14.00
  • Evaluarea dosarelor de candidatură, în raport cu minimul de criterii stabilite. Perioada: 21.03.2025-26.03.2025
  • Definitivarea listei scurte și comunicarea selecției candidaților. Perioada: 26.03.2025-02.04.2025
  • Depunerea declarației de intenție. Perioada: 02.04.2025-18.04.2025, ora 14.00
  • Evaluarea candidaților. Evaluarea declarației de intenție. Interviuri cu candidații rămași în lista scurtă. Teste psihoaptitudinale. Perioada: 18.04.2025-25.04.2025
  • Notă: Termenele planificate potrivit calendarului procedurii de selecție sunt estimative şi pot fi decalate, în cazul formularii unor contestații, precum şi în funcţie de numărul de candidaturi depuse, de evoluţia procedurii de selecţie, de comunicările realizate cu AMEPIP, de solicitările suplimentare realizate de către AMEPIP și în funție de alte situații neprevăzute la data aprobării prezentului Calendar.

    CONDIȚII DE PARTICIPARE
    Cerințe contextuale:
  • să aibă o bună viziune asupra rolului companiei, asupra poziționării acesteia în piață, asupra constrângerilor cu care aceasta se confruntă;
  • să aibă capacitatea de a identifica și operaționaliza rapid soluții optime care să răspundă în mod eficient constrângerilor tehnice, financiare, economice și sociale cu care se confruntă compania;
  • să aibă capacitatea de a analiza mai întâi situații diverse, apoi de a lua decizii corecte în timp util;
  • să fie capabili, ca prin măsurile și acțiunile potrivite, să inspire întregii organizații dorința de a depune eforturile necesare pentru atingerea obiectivelor strategice;
  • să aibă capacitatea de a instaura o cultură organizațională bazată pe înțelegerea și satisfacerea nevoilor clienților, pe calitate și performanță.
  • Trăsături și condiții:
  • să aibă minimum de cunoștințe, aptitudini si experiența necesară pentru a-și îndeplini cu succes mandatul de administrator;
  • să cunoască responsabilitățile postului și să-și poată forma viziuni pe termen mediu și lung;
  • să aibă capacitatea de a-și asuma responsabilitatea față de organizație și să dea dovadă de integritate și independență;
  • să dea dovadă de onestitate și transparență în relațiile cu ceilalți colegi și cu regia;
  • să aibă cunoștințele necesare, aptitudini și experiență în critica constructivă, munca în echipă, comunicare, cultură financiară, luarea de decizii și detectarea tiparelor pentru a contribui la activitatea organizației;
  • să fie familiarizat cu cerințele guvernanței corporative și cu practicile contemporane de management inclusiv responsabilitățile fiduciare ale administratorului.
  • să cunoască limba română scris și citit;
  • să nu fie incompatibil potrivit legii;să îndeplinească toate criteriile obligatorii menționate în matricea profilului postului Consiliului de Administrație al REGIEI AUTONOME AEROPORTUL INTERNAȚIONAL BRAȘOV-GHIMBAV
  • Condiții cumulativ:
    a) Are cetățenie română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
    b) Cunoaște limba română (scris și vorbit);
    c) Are capacitate deplină de exercițiu;
    d) Are o stare de sănătate corespunzătoare funcției pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale;
    e) Nu a fost destituit dintr-o funcție publică și/sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 5 ani;
    f) Nu are înscrieri în cazierul judiciar și fiscal;
    g) Nu a fost începută urmărirea penală pentru infracțiunile prevăzute la Art.6 din Legea nr.31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru infracțiuni contra patrimoniului prin nesocotirea încrederii, infracțiuni de corupție, delapidare, fals în înscrisuri, evaziune fiscală, infracțiuni prevăzute de Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și sancționarea spălării banilor;
    h) Nu se află într-una din situațiile prevăzute de Art.88 din Legea nr.161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea faptelor de corupție, precum și cele referitoare la conflictul de interese și a Regulamentului regiei cu poziția de Administrator al regiei;
    i) Pe perioada executării mandatului/mandatelor: nu a fost revocat din funcție.

    Candidatul trebuie să îndeplinească următoarele condiții specifice postului pentru care aplică:
    Administrator 1
    • experienţă de cel puțin 4 ani în conducerea societăților, regiilor autonome sau instituții publice;
    • experienţă de cel puțin 7 ani în domeniul de activitate al întreprinderii publice;
    • studii superioare și experiență în domeniul științelor inginerești/economice de cel puțin 7 ani.
    Administrator 2
    • experienţă de cel puțin 2 ani în conducerea societăților, regiilor autonome sau instituții publice;
    • studii superioare și experiență în domeniul științelor inginerești/economice/sociale/juridice sau în domeniul de activitate al întreprinderii publice de cel puțin 7 ani.
    Administrator 3
    • experienţă de cel puțin 4 ani în conducerea societăților, regiilor autonome sau instituții publice;
    • studii superioare și experiență în domeniul științelor inginerești/economice/sociale/juridice sau în domeniul de activitate al întreprinderii publice de cel puțin 7 ani (reprezentant APT)
    Administrator 4
    • experienţă de cel puțin 4 ani în conducerea societăților, regiilor autonome sau instituții publice;
    • studii superioare și experiență în domeniul științelor inginerești/economice/sociale/juridice sau în domeniul de activitate al întreprinderii publice de cel puțin 7 ani (reprezentant APT)
    Administrator 5
    • studii superioare și experiență în domeniul științelor economice de cel puțin 7 ani
    • are competențe în domeniul contabilității și auditului statutar, dovedite prin documente de calificare pentru domeniile respective.
    • autorizat ca auditor financiar și înregistrat în Registrul public electronic de către autoritatea competentă din România, din alt stat membru, din Spațiul Economic European sau din Elveția ori deține experiență de cel puțin 3 ani în audit statutar dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în România sau în cadrul comitetelor de audit formate la nivelul consiliilor de administrație/supraveghere ale unor societăți/entități de interes public, dovedită cu documente justificative.
    Notă: Candidaţii selectaţi conform condiţiilor de mai sus vor fi evaluaţi în baza matricei Consiliului de Administraţie al Regiei Autonome AEROPORTUL INTERNAȚIONAL BRAȘOV-GHIMBAV.

    CRITERII DE EVALUARE
  • Competențe profesionale specifice sectorului de activitate ale întreprinderii publice
  • Competențe profesionale de importanță strategică
  • Competențe de guvernanță corporativă
  • Competențe sociale și personale
  • Experiență pe plan național și/sau internațional
  • Competențe și restricții specifice
  • Reputație personală și profesională
  • Integritate
  • Independență
  • Expunere politică
  • Abilități de comunicare interpersonală
  • Aliniere cu scrisoarea de așteptări (doar pentru candidații din Lista Scurtă)
  • Mandate de administrator/director al unei întreprinderi publice/private
  • Studii superioare finalizate: – minim studii superioare de lungă durată sau master finalizate în domeniul științelor inginerești/economice/sociale/juridice
  • Înscrieri în cazierul fiscal și/sau judiciar – zero

  • CONȚINUTUL DOSARULUI DE CANDIDATURĂ
    Dosarul de candidatură va cuprinde următoarele documente:
  • Opis documente;
  • Curriculum Vitae, format Europass, redactat în limba română;
  • Adeverință care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate – original;
  • Cazier judiciar – original;
  • Cazier fiscal – original;
  • Copii după următoarele documente:
  • a) act de identitate (B.I./C.I./Pașaport) pentru persoane fizice, respectiv copie certificat de înmatriculare și certificat constatator pentru persoane juridice – obligatoriu;
    b) certificat de căsătorie sau alte acte – obligatoriu doar în cazul în care numele de pe actele depuse este diferit față de cel înscris pe actul de identitate copie – opțional;
    c) documente care să ateste nivelul studiilor absolvite (diplomă licență, master, doctorat cu supliment) – obligatoriu;
    d) alte documente care să certifice efectuarea altor specializări (diplomă de studii aprofundate și/sau certificate ANC cu supliment) – opțional;
    e) alte documente care să dovedească participarea la conferințe, seminare și/sau cursuri, fără certificare ANC (diplome de participare) – opțional;
    f) documente care să ateste experiența profesională în domeniul științelor inginerești, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de cel puțin 7 ani (carnet de muncă; adeverințe eliberate de angajatori; extras Reges/Revisal, etc) – obligatoriu;
    g) documente care să ateste experienţa în conducerea societăţilor, regiilor autonome sau instituțiilor publice (certificat constatator de la Registrul Comerțului și/sau Act constitutiv, contracte de mandat/management, adeverințe eliberate de entitățile juridice în care au dobândit această experiență) – obligatoriu;
    h) documente care să ateste competențe în domeniul contabilității și auditului statutar, dovedite prin documente de calificare pentru domeniile respective (copii după atestate și/sau certificate profesionale eliberate de asociații profesionale în domeniul financiar, audit, expert contabil – a) CECCAR, etc.) – obligatoriu pentru candidații care au optat pentru postul de Administrator 5;
    i) documente care să ateste că este autorizat ca auditor financiar și înregistrat în Registrul public electronic de către autoritatea competentă din România, din alt stat membru, din Spațiul Economic European sau din Elveția (copii după carnet și/sau certificate profesionale eliberate de CAFR) sau are experiență de cel puțin 3 ani în audit statutar, dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar, dovedită cu documente justificative. – obligatoriu pentru candidații care au optat pentru postul de Administrator 5

    7. Formulare:
    a) declarație privind postul/posturile pentru care optează candidatul (Formular 1);
    b) declarație privind statutul de independent (Formular 2);
    c) declarație privind neîncadrarea în situația de conflict de interese (Formular 3);
    d) declarație privind situaţiile prevăzute la art.4 din O.U.G. nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice (Formular 4);
    e) declarație privind situaţiile prevăzute la Art.30 alin.(9) din O.U.G. nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice (Formular 5);
    f) declarație privind situaţiile prevăzute la Art.33 din O.U.G. nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice (Formular 6);
    g) declarație cu privire la faptul că nu a desfășurat activități de poliție politică, așa cum sunt definite de lege (Formular 7);
    h) declarație cu privire la faptul că toate copiile după documentele depuse de către candidat, prevăzute la punctul 6, sunt conforme cu originalul (Formular 8);
    i) declarație privind expunerea politică (Formular 9);
    j) acord privind prelucrarea datelor cu caracter personal care să confirme acordul candidatului de a se procesa datele sale personale în scopul realizării procedurii de selecție, precum și acordul de a permite verificarea informațiilor furnizate (Formular 10).
    Notă: Modelele de formulare pot fi descărcate de pe pagina de internet a autorității publice tutelare (https://cjbrasov.ro/) și/sau de pe pagina de internet a Regiei Autonome AEROPORTUL INTERNAȚIONAL BRAȘOV-GHIMBAV (https://brasovairport.ro/).

    Notă: În cazul în care unul dintre documentele obligatorii, menționate mai sus, nu a fost depus de către candidat în dosarul de candidatură, iar candidatul nu îl transmite în timp util, respectiv în termenul prevăzut în anunțul de selecție, candidatura sa va fi respinsă.

    Descrierea jobului

    Responsabilitățile Consiliului de administrație
    Potrivit dispozițiilor Art.9-11 din Ordonanță de Urgență a Guvernului nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.111/2016, cu modificările și completările ulterioare, Consiliul de administraţie este însărcinat cu îndeplinirea tuturor actelor necesare şi utile pentru realizarea obiectului de activitate al regiei autonome. Consiliul de administraţie are următoarele atribuţii de bază:
    • numeşte şi revocă directorii şi stabileşte remuneraţia acestora;
    • analizează şi aprobă planul de administrare elaborat în colaborare cu directorii, în acord cu scrisoarea de aşteptări şi cu declaraţiile de intenţie;
    • negociază indicatorii de performanţă financiari şi nefinanciari cu autoritatea publică tutelară;
    • asigură integritatea şi funcţionalitatea sistemelor de raportare contabilă şi financiară, precum şi realizarea planificării financiare;
    • verifică funcţionarea sistemului de control intern sau managerial;
    • monitorizează şi evaluează performanţa directorilor;
    • întocmeşte raportul semestrial privind activitatea regiei autonome, pe care îl prezintă autorităţii publice tutelare;
    • monitorizează şi gestionează potenţialele conflicte de interese de la nivelul organelor de administrare şi conducere;
    • supervizează sistemul de transparenţă şi de comunicare;
    • monitorizează eficacitatea practicilor de guvernanţă corporativă ale regiei autonome;
    • raportează trimestrial autorităţii publice tutelare modul de îndeplinire a indicatorilor-cheie de performanţă, anexă la contractul de mandat, precum şi alte date şi informaţii de interes pentru autoritatea publică tutelară, la solicitarea acesteia.

    Descrierea companiei

    Regia Autonomă „Aeroportul Internațional Brasov-Ghimbav” R.A. este persoană juridică de naționalitate română se organizează și funcționează potrivit reglementărilor legale în vigoare, respectiv Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 111/2016, cu modificările și completările ulterioare, în vederea realizării obiectului său de activitate și a îndeplinirii obiectivelor așa cum sunt stabilite prin Regulamentul de Organizare și Funcționare al Regiei.

    Datele de identificare:
    • Denumire întreprindere publică:„Aeroportul Internațional Brasov-Ghimbav” R.A.:
    • Cod de Identificare Fiscală este: 41940179
    • Număr înmatriculare: J08/3479/2019.
    • EUID: ROONRC.J08/3479/2019
    • Sediul social: România, municipiul Brașov, Str. Hermann Oberth nr. 35, județul Brașov.
    • Domeniul principal de activitate este: Activităţi anexe pentru transporturilor. (CAEN Rev.3: 522).
    Activitatea principală este: Activităţi de servicii anexe transporturilor aeriene. Aceste activităţi se realizează prin efectuarea de prestaţii, servicii, lucrări de exploatare, întreţinere, reparare, dezvoltare şi modernizare a bunurilor din patrimoniul său, aflate în administrare, în vederea asigurării condiţiilor pentru sosirea, plecarea şi manevrarea la sol a aeronavelor în trafic naţional şi/sau internaţional, asigurarea serviciilor aeroportuare pentru tranzitul de persoane. (CAEN Rev.3: 5223).
    Publicat 18 Febr. 2025Reactualizat 18 Febr. 2025Expiră 20 Mart. 2025
    Administrare cookies 🍪

    Folosim cookie-uri pentru a-ți oferi o experiență presonalizată.

    Permite activarea pentru a beneficia de avantajele lor.

    Vezi politica noastră de cookies.